Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inteligentní manipulace s laboratorními objekty pomocí robotu ABB YuMi
Nevřiva, Václav ; Parák, Roman (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh laboratorního stanoviště a řídícího programu obsluhovaného pomocí kaloborativního robota IRB 14000 YuMi s využitím integrované kamery efektoru k identifikaci laboratorních objektů a řízení průběhu úlohy. V úvodní části jsou stručně představeni kolaborativní roboti, detailněji je popsán IRB 14000, na kterém je úloha realizována, a vývojové prostředí RobotStudio spolu s nadstavbou IntegratedVision. Následující kapitoly popisují samotnou laboratorní úlohu, její řešení a testování navrženého programu.
Hluboké neuronové sítě pro analýzu medicínských obrazových dat
Bíl, Tomáš ; Kodym, Oldřich (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyvinout konvoluční neuronovou síť, která bude správně klasifikovat vhodnost rentgenových snímků pro účely kefalometrické analýzy. V rámci tohoto zadání byly vytvořeny 4 sítě, které byly natrénovány na datasetu. Jedná se 2 sítě typu VGG, jedna upravená síť UNet a jedna síť Resnet. Dataset byl vygenerován z ct snímků. Nejlepších výsledků dosáhla síť VGG se 4 bloky. Naměřená přesnost na testovacím datasetu je 97%.
Segmentace obrazu pomocí strojového učení
Matějek, Libor ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Bravenec, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá strojovým učením a jeho aplikací do oblasti segmentace obrazu a rozpoznávání objektů. V práci je popsána základní terminologie související se strojovým učením a dat, které s ním souvisí. Dále se zaměřuje na biologickou podstatu neuronu a jeho technologické aplikace. Jsou zde přiblíženy základní druhy neuronových sítí a pro zpracování obrazu stěžejní konvoluční neuronová síť. Práce také uvádí využívané architektury konvolučních neuronových sítí. Dále navazují metody předzpracování obrazu před konvoluční sítí R-CNN. Následně jsou rozebrány některé z datasetů vhodných pro rozpoznání obrazu. Implementace je pak realizována v jazyce Python s podporou frameworku PyTorch od Facebooku.
WaldBoost na GPU
Polok, Lukáš ; Mikolov, Tomáš (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Rozpoznání obrazu a strojové vidění obecně je spolu s rozmachem levné a výkonné výpočetní techniky rychle se rozvíjejícím odvětvím. Rozpoznání obrazu má mnoho různých aplikací v širokém spektru odvětví, od komunikace přes bezpečnost až po zábavu. Algoritmy pro rozpoznání obrazu se stále vyvíjejí a většinou jsou výpočetně poměrně náročné, proto se mnoho autorů zabývá jejich implementací na specializovaných hardwarových akcelerátorech. Tato práce se zabývá implementací rozpoznání obrazu metodou WaldBoost na platformě grafických akcelerátorů (GPU).
Podpora hry Sagrada na mobilním telefonu s OS Android
Trněný, Jan ; Švec, Tomáš (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit podpůrnou aplikaci k deskové hře Sagrada na mobilní zařízení s OS Android. Řešení se skládá z detekce a rozpoznání karty herního vzoru a kostek na hrací ploše za využití knihovny OpenCV. Následně je poskytnuta podpora, v průběhu a na závěr hry, pro výpočet bodů a kontrolu pravidel pro jednoho i více hráčů. Tyto funkce dovolují spravovat data více hráčů na jednom mobilním zařízení a pomáhají k rychlejší kontrole pravidel a výpočtu bodů. Funkce zároveň poskytují pomoc začínajícím hráčům k lepšímu pochopení hry.
Vícedimensionální jazykové modely a jejich aplikace ve vizuálním umění
Dohnal, Marek ; Tomko, Martin (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací formálních modelů, konkrétně čtyřcestných a celulárních dvou-dimenzionálních automatů, ve vizuálním umění. Je zde navržena sada nových modelů, které rozpoznávají vstupní mřížku sestávající z dlaždic, a následně ji modifikují a transformují. Navržené automaty jsou implementovány v rámci aplikace, která mřížku obarvuje a transformuje ve stylu sériového umění Victora Vasarelyho. Výsledek práce tvoří syntéza mřížky a barevné reference do videa, jež vizualizuje transformace navrženého celulárního automatu.
Segmentace obrazu pomocí strojového učení
Matějek, Libor ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Bravenec, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá strojovým učením a jeho aplikací do oblasti segmentace obrazu a rozpoznávání objektů. V práci je popsána základní terminologie související se strojovým učením a dat, které s ním souvisí. Dále se zaměřuje na biologickou podstatu neuronu a jeho technologické aplikace. Jsou zde přiblíženy základní druhy neuronových sítí a pro zpracování obrazu stěžejní konvoluční neuronová síť. Práce také uvádí využívané architektury konvolučních neuronových sítí. Dále navazují metody předzpracování obrazu před konvoluční sítí R-CNN. Následně jsou rozebrány některé z datasetů vhodných pro rozpoznání obrazu. Implementace je pak realizována v jazyce Python s podporou frameworku PyTorch od Facebooku.
Inteligentní manipulace s laboratorními objekty pomocí robotu ABB YuMi
Nevřiva, Václav ; Parák, Roman (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh laboratorního stanoviště a řídícího programu obsluhovaného pomocí kaloborativního robota IRB 14000 YuMi s využitím integrované kamery efektoru k identifikaci laboratorních objektů a řízení průběhu úlohy. V úvodní části jsou stručně představeni kolaborativní roboti, detailněji je popsán IRB 14000, na kterém je úloha realizována, a vývojové prostředí RobotStudio spolu s nadstavbou IntegratedVision. Následující kapitoly popisují samotnou laboratorní úlohu, její řešení a testování navrženého programu.
Podpora hry Sagrada na mobilním telefonu s OS Android
Trněný, Jan ; Švec, Tomáš (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit podpůrnou aplikaci k deskové hře Sagrada na mobilní zařízení s OS Android. Řešení se skládá z detekce a rozpoznání karty herního vzoru a kostek na hrací ploše za využití knihovny OpenCV. Následně je poskytnuta podpora, v průběhu a na závěr hry, pro výpočet bodů a kontrolu pravidel pro jednoho i více hráčů. Tyto funkce dovolují spravovat data více hráčů na jednom mobilním zařízení a pomáhají k rychlejší kontrole pravidel a výpočtu bodů. Funkce zároveň poskytují pomoc začínajícím hráčům k lepšímu pochopení hry.
Hluboké neuronové sítě pro analýzu medicínských obrazových dat
Bíl, Tomáš ; Kodym, Oldřich (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyvinout konvoluční neuronovou síť, která bude správně klasifikovat vhodnost rentgenových snímků pro účely kefalometrické analýzy. V rámci tohoto zadání byly vytvořeny 4 sítě, které byly natrénovány na datasetu. Jedná se 2 sítě typu VGG, jedna upravená síť UNet a jedna síť Resnet. Dataset byl vygenerován z ct snímků. Nejlepších výsledků dosáhla síť VGG se 4 bloky. Naměřená přesnost na testovacím datasetu je 97%.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.